pondělí 4. srpna 2014

NYC here I come again

Only 24 days left till my second visit of the USA-New York. I cant wait to be a part of this adventure again!
Už jen 24 dnů zbývá do mé druhé návštěvy Spojených států (New Yorku). Nemohu se dočkat až znova zažiju toto dobrodružství!

Do New Yorku jsem se vydala už loni o prázdninách. Byl to dárek k mým 18. narozeninám. Bylo to ale velmi drahé, takže jsem si velkou část platila i sama (především kapesné na nákupy atd). Jela jsem tam na studijní kurz, studovala jsem angličtinu v samotném srdci Manhattanu na Páté Avenue v (bývalé) nejvyšší budově- Empire State building. Z mé třídy v 63. patře byl přímo dechberoucí výhled na Downtown.
Toto město je plné především skvělých lidí a zážitků. Každý den jsem s ostatními studenty ze školy podnikala různé výlety (například Coney Island, Dumbo, nebo jsme šli na procházku městem). Doufám, že letošní návštěva bude přinejmenším stejně tak skvělá.
Mou první návštěvu se vším všudy organizovala cestovní agentura STUDENT AGENCY. Jaké s ní mám zkušenosti? Podle mého názoru nelze říct, jestli je dobrá nebo ne, protože jediné co pro vás udělá je to, že vám obstará letenku, ubytování a školu, přičemž ubytování vám obstarává až ta škola (v mém případě Kaplan International Colleges). Výsledný výlet ale podnikáte sami na vlastní pěst, takže není s čím pomáhat. Jedinou oporu jsem v nich měla pouze v non-stop help lince, kterou jsem teda naštěstí nevyužila.
Letos si vše zařizuji sama, protože to stojí asi tak 50% ceny v porovnání s agenturou a navíc už vím co a jak tam funguje, takže mám hodně situací ulehčených.
Našla jsem skvělou letenku na sezonu v létě za 13 000 Kč, přičemž loni jsme za ni platili 23 000 (pravda, byl to přímý let, letos přestupuji v Londýně). Škola stála 15 000 a ubytování mám přes hostitelskou rodinu, u které jsem byla i loni za 30 dolarů za noc (600 Kč) i s polopenzí, takže ve finále mě 2 týdny v NYC vyjdou okolo 40 000. Pro srovnání-cestovní agentury nabízejí 5 dní v New Yorku za tuto cenu.

Další článek o New Yorku zase příště :)

Iva

(Můžete si mě přidávat na instagramu, nick: ivuus) :)

Žádné komentáře:

Okomentovat